Puzzelen met Kiwanis Arlon

De “12 heures puzzles d’Arlon”, een jaarlijks evenement georganiseerd door de Kiwanis Club d’Arlon, vond plaats op 16 maart 2024. 143 teams, elk bestaande uit minstens 4 spelers, namen deel aan de 10e editie. In tegenstelling tot de traditionele puzzelaanpak, waarbij geduld en ontspanning centraal staan, legt dit evenement de nadruk op snelheid en het aantal stukjes dat in elkaar wordt gezet om de winnaar te bepalen. In 12 uur moet elk team zoveel mogelijk van de 18 aangeboden puzzels voltooien. Hoewel de meeste teams ongeveer tien puzzels voltooien, kunnen de beste teams er wel 16 voltooien, wat het belang van teamwork in deze intense competitie aantoont.

Na 12 uur hard werken won het Piece of Mind-team (ITA) de wedstrijd.  Niet verrassend was het dezelfde Squadra Azzura die de vorige editie won. Dit keer legde het team 9843 stukken, of 820 stukken per uur, en voltooide 11 puzzels.

Met 143 ingeschreven teams en bijna duizend spelers brak deze 10e editie, georganiseerd door de Kiwanis Club d’Arlon, records.

Kiwanisclubs zetten zich wereldwijd in voor kwetsbare kinderen en jongeren. Ze organiseren jaarlijks activiteiten waarvan de opbrengst integraal gaat naar organisaties die bijdragen aan het welzijn van  kinderen met fysieke, sociale of mentale beperkingen. Vrijwilligers zijn nog steeds welkom