Zoek
Sluit dit zoekvak.

Een Club stichten

Een club oprichten? Ja dat kan!

Als je interesse hebt om bij Kiwanis te komen en je in te zetten voor het welzijn van kinderen ben je altijd welkom in een van de bestaande clubs in je regio.

Maar wat als je de ambitie hebt om zelf een club op te richten met vrienden en gelijkgezinden? Dat kan ook. En we juichen het onomwonden toe!

Vereisten

• Het sociaal doel is kinderen helpen.
  • Een club heeft 3 tot 5 stichtende leden nodig.
  • Later heeft een club heeft minimum 15 leden nodig die minimum 18 jaar zijn.
  • Een club kan gemengd zijn of bestaan uit enkel mannen of enkel vrouwen.
  • Er is een verplichting om samen te komen: idealiter 2x per maand maar 1 x kan ook. Tijd vrijmaken voor commissiewerking moet voorzien worden.
  • Drie basisdocumenten moeten ingevuld worden en door Kiwanis International goedgekeurd worden.
  • Steun is aanwezig van Kiwanis International, het District Belgium-Luxembourg en de lokale Luitenant-Gouverneur. Je bent niet alleen!

Maar bovenal:

• Een belangeloze inzet om een deel van je vrije tijd te geven om aan fundraising te doen en projecten steunen die kinderen in nood helpen.
  • Lid zijn van de Kiwanis familie vergt een goed hart en een visie om samen met 4000 vrienden daadwerkelijk aan de weg te timmeren.
  • En wat we niet mogen vergeten is dat we enorm veel plezier hebben samen.