MOVIES CONGRES ROESELARE

Kiwanis, zijn leden en zijn activiteiten beantwoorden aan veel beschrijvingen maar we hebben ze gebundeld in 7 thema’s die kenmerkend zijn voor de veelzijdigheid van de club.
Bekijk de filmpjes hier.

FUNDRAISING

Kiwanisclubs organiseren met enthousiasme activiteiten en evenementen die de fondsenkist vullen. En ze aarzelen niet om de handen uit de mouwen te steken.

Naast de traditionele kanalen om geld in te zamelen, zijn Kiwaniërs bijzonder creatief in het bedenken en organiseren van originele publiekstrekkers.

DISTRICT

In de periode 2022-2023 ondersteunde het district een aantal grootschalige projecten om de bekendheid van Kiwanis bij het publiek te vergroten. Het belang van de divisies en de clubs werd door het District ten volle erkend.

MEDIA

Naamsbekendheid creëren gebeurt onder andere door in de kranten en op televisie  te komen. En Kiwanis was weer volop aanwezig in de media!

FUN

Bij Kiwanis werken clubleden hard, maar altijd met een glimlach. Maar daarnaast hebben we ook veel plezier. De meesten van ons zijn immers echte vrienden geworden. Friendship through Service is geen loze slogan.

KIDS DAYS

Het verbeteren van de leefomstandigheden van kwetsbare kinderen is de bestaansreden van Kiwanis. Onder de noemer van Kids Days worden door clubs en divisies over het ganse district evenementen georganiseerd waar kwetsbare kinderen gedurende een of meerdere dagen echt kind kunnen zijn zonder de dagelijkse zorgen die ze jammer genoeg continu ervaren.

SOCIAL

De activiteiten die alle vrijwilligers met gans hun hart steunen zijn velerlei en het is onmogelijk om ze allemaal op te lijsten. Maar toch enkele voorbeelden die inspirerend kunnen werken.

SPECIAL PROJECTS

VIDEOCLIP ‘EN DANS’

68 revaliderende kinderen en ‘gezonde’ leeftijdsgenoten lanceren hun eigen professionele videoclip op een remix van ‘En dans’, het nummer van Clouseau. Samen met Koen en Nono Wauters bedachten ze de danspasjes, zongen het lied en inspireerden de regie voor de creatie van de videoclip. Het resultaat is een bruisende en inspirerende clip die toont dat je mag zijn wie je bent.