DE GESCHIEDENIS VAN KIWANIS BELGIË – LUXEMBURG

In België begon het in 1963 toen Henri Janssens en Noël Anselot in het Brusselse restaurant Ravenstein het startschot gaven voor de eerste Belgische Kiwanis club. De club, met als peterclub Kiwanis Los Angeles, kreeg de naam ‘Kiwanis Club nr.1’ mee en was, samen met Wenen, de eerste Kiwanis vestiging in Europa.

Het District Belgium Luxembourg telt 192 clubs met nagenoeg 3.900 leden die elk jaar 185.000 uur vrijwilligerswerk leveren. Per jaar wordt ongeveer 3.700.000 € aan gerichte projecten geschonken.

Het district stond aan de bakermat van de Kiwanis Lappenpoppen, de monumentale K-Dolls, een intense samenwerking met Special Olympics en tal van intitaitieven op het gebied van zowel mentale als materiële hulp aan kinderen.

History of Kiwanis Belgium-Luxembourg