OVER ONS

KIWANIS IS EEN WERELDWIJDE ORGANISATIE VAN VRIJWILLIGERS

Kiwanis is een wereldwijde organisatie van vrijwilligers die zich wijden aan het verbeteren van onze wereld, kind per kind en gemeenschap per gemeenschap.

Het motto van Kiwanis is “Serving The Childeren of the World”.

De Kiwanis vrijwilligers dragen op vele manieren bij tot het welzijn en de ontwikkeling van kinderen.

DE ZES DOELSTELLINGEN VAN KIWANIS

1. Om menselijke en spirituele waarden boven materiële waarden te plaatsen.
  2. Pas in het dagelijks leven de gouden regel toe: “Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden”.
  3. Werk positief aan de kansen die op je pad komen.
  4. Laat zien wie je bent door bewust, actief en effectief deel te nemen aan projecten die kunnen bijdragen aan een betere samenleving.
  5. Duurzame en waardevolle vriendschappen opbouwen door regelmatige bezoeken aan de Kiwanis Club.
  6. Rechtvaardigheid en billijkheid bevorderen.

KIWANISCLUBS IN BELGIË EN LUXEMBURG

Kiwanis België-Luxemburg is georganiseerd in lokale clubs en netwerken. De eerste Kiwanis serviceclub in België werd opgericht in 1963. Het District Belgium Luxembourg telt 192 clubs met nagenoeg3.900 leden die elk jaar 185.000uur vrijwilligerswerk leveren. Per jaar wordt ongeveer 3.700.000 € aan gerichte projecten geschonken.

Kiwanis België-Luxemburg maakt deel uit van Kiwanis International, dat zijn wortels heeft in Amerika. Kiwanis heeft geen leeftijds- of beroepsbeperkingen.

De Kiwanis-mentaliteit: mouwen opstropen

Op basis van wederzijds respect en vriendschap zetten mannen en vrouwen zich in voor de minder bedeelden in onze samenleving (lokaal of wereldwijd). Samen stellen ze doelen en zamelen ze het benodigde geld in door allerlei evenementen te organiseren. Daden, geen woorden, zijn een van de kenmerken van Kiwanisclubleden.