SPECIAL OLYMPICS BELGIUM

SPECIAL OLYMPICS

Special Olympics is een wereldwijde organisatie met als doel de bevordering van de integratie van geestelijk gehandicapten in onze samenleving door middel van sport. Door verplichte training gedurende het hele jaar, leert deze persoon zichzelf te beheersen, zichzelf te overtreffen.

Sinds het begin in België in 1979, heeft Special Olympics België kunnen rekenen op de steun en hulp van de Kiwaniërs, zowel door de deelname van vrijwilligers als door financiële hulp en sponsoring. Daarnaast verlenen de Kiwaniërsbijstand in de vorm van leningen voor uitrusting, sponsoring, voorraden en directe hulp aan sportclubs voor mensen met een verstandelijke handicap.

Elk jaar organiseert Special Olympics Belgium (www.specialolympics.be) verschillende evenementen en bijeenkomsten, met als hoogtepunt de organisatie van de Nationale Spelen, die traditioneel plaatsvinden in het Hemelvaartweekend.

De steun van Kiwanis voor de jaarlijkse Spelen ligt hoofdzakelijk op drie gebieden: vrijwilligers, Kiwanisvillage(s) en financiële steun. Daarnaast is er steun in de vorm van leningen voor uitrusting, sponsoring, benodigdheden en directe steun aan sportclubs voor mensen met een verstandelijke handicap, die wordt verleend via Kiwaniërs of clubs.

Video afspelen