Hulp kinderen in Oekraine

Geldinzameling voor de kinderen in Oekraine

Het belang van woorden, het drama van foto’s ……

Beter dan een lange speech geven de paar foto’s hieronder u een beeld van de humanitaire catastrofe die de Oekraïense bevolking overkomt. Mensen van alle leeftijden wachten op een brood, een pak melk of andere essentiële voedselproducten die in zeer beperkte hoeveelheid worden uitgedeeld. Dit is verschrikkelijk en voor ons moeilijk te begrijpen!

Op 17 november vertrok een door het Kiwanis Kinderfonds gecharterde vrachtwagen (de 16e sinds het begin van de oorlog) vanuit Luxemburg naar Oekraïne via ons tijdelijk magazijn in Marelbo – Roemenië. De winter komt eraan, de kou wordt steeds bijtender. Zowel kinderen als volwassenen hebben het heel koud. De 1.000 warme dekens, die de vrachtwagen geladen heeft, zullen zeker goed van pas komen. Baby’s, kinderen, maar ook volwassenen hebben melk nodig. De vrachtwagen had ook enkele duizenden liters melk geladen en een heel pallet chocolademelk in kleine porties.

De volgende transporten naar Oekraïne zullen onder meer bestaan uit schoolmeubilair, een krachtige generator en niet te vergeten ook uit 18 pallets met kerstcadeaus (X-Mas bags) voor Oekraïense kinderen, die door de oorlog van alles missen. Zoals u op de foto’s kan zien is het geld dat door het Kiwanis Children’s Fund Europe is ingezameld, noodzakelijk om het leed, veroorzaakt door de oorlog, te verzachten.

Kerstmis komt dichterbij en misschien heeft uw club nog een klein (of groot) budget over, wacht dan niet langer en help de Oekraïense kinderen, verscheurd door de oorlog. Doe een gift op de rekening van de Kiwanis-stichting in Luxemburg met de vermelding :

Belux – naam van uw club – Oekraïne.

IBAN: LU76 0099 7800 0030 6605

BIC-code: CCRALULL