Kiwanis Maaseik kan 40.000 euro aan het goede doel schenken

In de Steengoed Arena in Maaseik gaven Koen en Kris Wauters vrijdag 8 maart 2024 een intiem en exclusief benefietconcert. Hierdoor kan Kiwanis Maaseik een bedrag van 40.000 euro schenken aan het goede doel.

Eerder vorig jaar verzorgden Koen en Kris Wauters een intiem akoestisch concert bij Kiwanis Aalst, ten voordele van het Kinderrevalidatiecentrum in het UZ Gent. “Met de opbrengst hebben we toen samen met 68 revaliderende kinderen en ‘gezonde’ leeftijdsgenoten een professionele videoclip opgenomen, op een remix van ‘En dans’, het nummer van Clouseau. Op die manier wilden we laten zien dat je mag zijn wie je bent”, vertelt kinderrevalidatiearts Ruth Van Der Looven. “Dat intieme benefietconcert in Aalst smaakte naar meer. En zo komt het dat we het dit jaar herhalen in Kortrijk, Oostende en Maaseik.”

Op vrijdagavond genoten 300 mensen in de Steengoed Arena in Maaseik van dit exclusieve en intieme benefietconcert van de broers Wauters. Het concert werd voorafgegaan door een receptie en driegangendiner en afgesloten met een afterparty. Kiwanis Maaseik schenkt de opbrengst aan twee goede doelen. “Wij schenken 14.000 euro aan het Buitengewoon Secundair Onderwijs Ter Engelen in Maaseik voor de aankoop van een nieuwe keuken”, vertelt Yves Wolfs van Kiwanis Maaseik. “In deze keuken scherpen de leerlingen hun fijne en grove motoriek aan en leren ze het belang van gezonde voeding en hygiëne. Verder schenken wij ook 25.000 euro aan het Kinderrevalidatiecentrum van UZ Gent.

Met dank aan Roel Van Broeckhoven, Miguel Stevens, alle aanwezigen, onze sponsors, Koen en Kris Wauters, die dit concert volledig belangeloos geven.”

Bekijk op Youtube